نحوه استفاده از تراز ليزري چرخشي

۱۵ بازديد

با بررسي نحوه استفاده از تراز ليزري چرخشي در خدمت شما هستيم. تراز ليزري به بيان ساده يك دستگاه الكترونيكي و ابزار اندازه گيري مي باشد كه پرتويي قرمز و يا سبز را در امتداد افقي و يا عمودي پخش مي كند. اين دستگاه كوچك وزني بين نيم كيلو تا يك كيلوگرم دارد و به شدت حساس است به همين دليل موقع كار با آن بايد بسيار مراق بود كه كج نشود. همچنين مكانيزم خودتراز شوندگي اين ابزار حساسيت بسيار بالايي دارد و توصيه مي شود كه مراقب باشيد و از افتادن آن جلوگيري كنيد چرا كه به سادگي آسيب مي بيند. اين دستگاه داراي مدل هاي متنوعي مي باشد و در بخش هاي مختلفي از صنعت مورد استفاده قرار مي گيرد. يكي از اين ترازها، تراز ليزري چرخشي مي باشد كه در اين مقاله مي خواهيم با نحوه استفاده از تراز ليزري چرخشي آشنا شويم. با مجموعه ابزار توسن 29 همراه باشيد.

نحوه استفاده از تراز ليزري چرخشي

تراز ليزري يك ابزار بسيار مفيد در كارهاي ساختماني مي باشد و به نوعي سازمان يافته شاغول هاي قديمي است كه پيش از اين براي تراز كردن مورد استفاده قرار مي گرفت. اين ابزار به كاركنان كمك مي كند كه طرح كلي كف ساختمان و يا خود ساختمان را به خوبي و تراز شده پياده سازي كنند تا نتيجه كار مطلوب و منعادل باشد. همچنين براي افرادي كه قصد تغيير دكوراسيون خانه را دارند و افرادي كه در زمينه دكوراسيون داخلي و طراحي داخلي فعاليت مي كنند استفاده از اين ابزار مي تواند بسيار مفيد باشد. بنابراين بسياري از افراد بايد با نحوه استفاده از تراز ليزري چرخشي آشنا باشند و بدانند چگونه از تراز ليزري استفاده مي شود.

نحوه استفاده از تراز ليزري چرخشي

نحوه استفاده از تراز ليزري چرخشي

كسب اطلاعات بيشتر: ليست قيمت و خريد جرثقيل دستي

اساسا دو نوع تراز وجود دارد يكي ثابت و ديگري تراز چرخشي مي باشد. البته از نام آن ها مشخص است كه تراز ليزري چرخشي كاربرد بسيار بيشتري دارد  چرا كه يك پرتو 360 درجه را در سرتاسر اتاق ايجاد مي كند و حتي اين پرتو گاهي شامل سقف و كف نيز مي شود كه اين مورد باعث بالا بردن دقت كار مي گردد. اين ابزار براي استفاده در ارتفاعي حدود 15 متر و در فاصله اي 30 متري بسيار مناسب است. نحوه استفاده از تراز ليزري چرخشي بسيار ساده است و كافيست دستورالعمل هاي لازم را اجرا نماييد. اين دستورات به شرح زير مي باشد:

دستگاه تراز ليزري خود را تنظيم كنيد

به هنگام خريد تراز ليزري از مجموعه ابزار توسن 29 دفترچه راهنمايي در اختيار شما قرار داده مي شود كه مي توانيد آن را مطالعه كنيد و با نحوه نصب تراز ليزري آشنا شويد. تراز ليزري كه شما خريداري كرده ايد ممكن است آشكارساز ليزر داشته باشد كه با عنوان گيرنده شناخته مي شود و براي زماني است كه از آن استفاده هاي بيروني داشته باشيد. بهترين راه تنظيم تراز ليزري استفاده از سه پايه است كه نتيجه كار را براي شما دقيق تر مي كند.

برخي از توليد كننده ها براي تراز ليزري يك سه پايه خاص تعبيه مي كنند كه به صورت جداگانه به فروش مي رسد. اما در صورتي كه سه پايه نداريد مي توانيد از هر وسيله ديگري مانند سطل، ميز كوچك، و يا سطح نيمه بلندي براي تراز كردن استفاده كنيد. در ادامه با نحوه استفاده از تراز ليزري چرخشي با مجموعه ابزار توسن 29 همراه باشيد.

نحوه استفاده از تراز ليزري چرخشي

نحوه استفاده از تراز ليزري چرخشي

عمل خودترازي پس از روش كردن دستگاه

اگر بتوانيد يك دستگاه تراز ليزري 360 درجه اتوماتيك خريداري كنيد ديگر نيازي به تنظيم دستي وجود ندارد. اين قابليت به شما امكان مي دهد تا اندازه گيري دقيق تر و كارآمد تري داشته باشيد. اگر تمايل به تنظيم دستي دستگاه داريد مطمئن شويد كه طبق استاندارد اين را انجام مي دهيد وگرنه اندازه گيري شما اشتباه خواهد شد. براي راهنمايي بيشتر استفاده از دستگاه، به راهنماي همراه دستگاه توجه كنيد. اگر از دستگاه در طول روز استفاده كنيد از آنجايي كه شما ليزر را نمي بينيد، دستگاه براي اطمينان از برقراري ارتباط با ليزر يك صداي هشدار مي دهد. قبل از حركت به دور ابتدا عملكرد دستگاه را در يك فاصله نزديك بررسي كنيد.

شروع اندازه گيري

براي شروع فرآيند ليزر را به سمت ديواري كه قصد نصب كابينت يا پنجره داريد، هدايت كنيد. حوضه هاي مشخص شده توسط ليزر را علامت گذاري كنيد. با راهنمايي ليزر و مشخص شدن نقاط هم تراز، كار نصب و ساخت و ساز به آساني و با سرعت بالا مديريت خواهد شد.

كسب اطلاعات بيشتر: قيمت و خريد منگنه كوب بادي

نكات كار با تراز ليزري

نحوه استفاده از تراز ليزري چرخشي

نحوه استفاده از تراز ليزري چرخشي

در بخش پيشين در مورد نحوه استفاده از تراز ليزري چرخشي به بحث و بررسي پرداختيم و تلاش كرديم به طور مختصر نحوه استفاده از اين وسيله را براي شما شرح دهيم. در ادامه مي خواهيم برخي از نكات استفاده از تراز ليزري را براي شما بيان كنيم. با ما همراه باشيد.

  • در ابتدا يك تراز ليزري خوب بخريد و پيش از خريد حتما مشخصات فني آن را بررسي كنيد. براي اينكار مي توانيد به فروشگاه ابزار توسن 29 مراجعه كنيد و يك خريد منحصر به فرد را تجربه كنيد.
  • از يك دستگاه خودترازشونده استفاده كنيد. ترازهاي ليزري متقاطع يك خط تراز، يك خط شاقولي يا هر دو را نشان مي‌دهند و براي انواع كارهاي تسطيح و لوله‌كشي مناسب هستند.
  • از گونيا ليزري استفاده كنيد. استفاده از اين گونيا براي چيدمان كاشي و تنظيم گوشه‌هاي 90 درجه در دكينگ‌ها يا سوله‌ها مناسب است. گونيا يك جفت خط عمود بر هم را نشان مي‌دهد.
  • از تراز خود ترازشونده سه يا پنج نقطه‌اي استفاده كنيد. همچنين مي‌توانيد اين تراز را روي سه‌پايه نصب كنيد و آن را بچرخانيد تا انتهاي يك خط تراز را مشخص كنيد.
  • از تراز خود ترازشونده سه يا پنج نقطه‌اي استفاده كنيد. همچنين مي‌توانيد اين تراز را روي سه‌پايه نصب كنيد و آن را بچرخانيد تا انتهاي يك خط تراز را مشخص كنيد. ترازهاي ليزريِ نقطه‌اي خطوط را نشان نمي‌دهند اما جايگزين مناسبي براي وزنه شاقول هستند. نحوه كار با تراز ليزري بوش بسيار ساده است تنها كافي است با توجه به نوع كار خود آن را انتخاب كنيد.
  • از تراز دوار خودترازشونده استفاده كنيد. اين ترازها در پروژه‌هاي بزرگ فضاي باز و براي تعيين ارتفاع پايه‌هاي فونداسيون يا تسطيح پايه‌هاي دكينگ مناسب هستند.
  • پرتوهاي ليزر در نور شديد به‌خوبي مشاهده نمي‌شوند. از عينك‌هاي قرمز مخصوص استفاده كنيد تا بتوانيد بهتر ببينيد. انتظار معجزه نداشته باشيد اما عينك‌ها باعث مي‌شوند بهتر بتوانيد نور ليزر را ببينيد. اگر بيرون از منزل يا در فضاي روشن كار مي‌كنيد، از اين عينك‌ها استفاده كنيد.
  • خطوط چيدمان مربعي شكل را بدون دردسر مشخص كنيد. در پروژه‌هاي بازسازي و بهسازي منزل بايد از خطوط چيدمان مربعي استفاده كنيد. از گونيا ليزري براي كاشي‌كاري، كفپوش‌ها يا ديوارها استفاده كنيد. با اين نوع خاص از تراز ليزري مي‌توانيد يك جفت خطوط عمود بر هم را مانند خطوط متقاطع را نشان دهيد.
  • تراز را روي سه‌پايه سوار كنيد. بعضي از مدل‌هاي تراز سه‌پايه دارند اما اگر تراز شما اين‌طور نيست، براي آن يك سه‌پايه بخريد. سه‌پايه به شما كمك مي‌كند تا ليزر را به‌آساني در بهترين ارتفاع تنظيم كنيد و بتوانيد آن را روي زمين ناهموار تراز كنيد.
  • جاي گل‌ميخ‌ها را با ليزر منتقل كنيد اگر كابينت آشپزخانه نصب كرده باشيد، مي‌دانيد كه علامت‌گذاري جاي گل‌ ميخ در داخل كابينت براي نصب پيچ چقدر زمان‌بر است. با ترازهاي ليزري كه خط شاقول را نشان مي‌دهند، مي‌توانيد به ‌راحتي اين كار را انجام دهيد.
  • با كمك تراز ليزري مي‌توانيد اندازه‌گيري‌هايتان را از يك خط مرجع انجام دهيد. با كمك تراز، يك خط ليزر را در نقطه‌اي روي ديوار پخش كنيد و از آن به عنوان مرجع استفاده كنيد.
  • ديوارها را با كمك خطوط ليزر بسازيد. كافي است از تراز ليزري استفاده كنيد و با خطوط ليزري جاي ديوارها را مشخص كنيد.

كسب اطلاعات بيشتر: ليست قيمت و خريد متر ليزري

خريد تراز ليزري چرخشي

نحوه استفاده از تراز ليزري چرخشي بسيار ساده است و مي توانيد با مطالعه مطالب پيشين به راحتي با نحوه استفاده از اين دستگاه اشنا شويد. تراز ليزري چرخشي براي پروژه هاي پيچيده اي مربوط به مكان هاي بزرگ مورد استفاده قرار مي گيرد كه براي كار نياز به اندازه گيري هاي دقيق داريد. بايد تراز ليزري را روي يك سه پايه تنظيم كنيد. در نظر داشته باشيد تراز ليزري چرخشي يك موتور چرخشي دارد كه خطوط نور را اطراف كل آن ناحيه مي چرخاند

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.