تفاوت آچار بكس بادي و بكس برقي

۸ بازديد

در اين مقاله در مورد تفاوت آچار بكس بادي و بكس برقي در خدمت شما هستيم و مي خواهيم بدانيم كدام نوع آچار براي شما مناسب تر است. كارخانه هاي بسياري هستند كه در حال توليد انواع آچار بكس برقي و بادي هستند و بدين ترتيب انتخاب از ميان انبوه دستگاه ها براي شما دشوار خواهد بود. شايد به درستي ندانيد كه كدام نوع آچار براي شما مناسب تر است. پيش از اينكه بخواهيد در مورد خريد يكي از آچارها تصميم بگيريد لازم است كه در مورد تفاوت آچار بكس بادي و بكس برقي اطلاعاتي داشته باشيد. بنابراين در اين مقاله با ابزار توسن 29 همراه باشيد تا به طور مفصل تفاوت آچار بكس بادي و بكس برقي را بدانيد.

آچار بكس بادي

آچار بكس بادي كه به آ آچار پنوماتيك نيز گفته مي شود يكي از ابزارهايي است كه براي باز و بسته كردن انواع پيچ و مهره با سرعت و قدرت لازم از آن استفاده مي شود. اين ابزار مي تواند براي بسياري از پروژه هاي كوچك و بزرگ مورد استفاده قرار بگيرد. آچار بكس بادي با سرعت و توان بالا در راندكان كار تاثير بسزايي ايجاد كرده است و يك ابزار پركاربرد مي باشد.

اين وسيله داراي دو قسمت اصلي موتور و گيربكس مي باشد و همانطور كه از نام آن پيداست اين و سيله با استفاده از نيروي محرك باد كار مي كند به طوري كه جريان باد پس از ورود به قسمت موتور و برخورد با پره هاي فيبري گرداننده موتور را به صورت توربيني به گردش در مي آورد و نيروي گشتاور ايجاد شده به واسطه موتور از طريق شفت خروجي به قسمت گيربكس انتقال پيدا مي كند.

آچار بكس برقي

 آچار بكس برقي ابزاري است براي  باز و بسته كردن انواع پيچ و مهره بكسي. اين ابزار نيروي خود را از طريق الكتريسيته تأمين مي كند و بر عكس  بكس بادي نيازي به كمپرسور هوا ندارد . بكس برقي نيز مقدار زيادي انرژي توليد مي كند اما به قدرتمندي مدل بادي آن  نمي باشد بكس برقي مناسب فعاليت هاي كوچك كارگاهي و خانگي مي باشد. امتياز  مثبت آچار بكس برقي، سبك وزن بودن آن مي باشد كه باعث مي شود حمل آن آسان شود و شما مي توانيد به راحتي كار خود را انجام دهيد . همچنين اين نكته را فراموش نكنيد كه شما جهت انجام كار با بكس برقي به انرژي الكتريسيته و برق نياز داريد.

تفاوت آچار بكس بادي و بكس برقي

تفاوت آچار بكس بادي و بكس برقي

 

كسب اطلاعات بيشتر: راهنماي خريد دستگاه فرز نجاري

تفاوت آچار بكس بادي و بكس برقي

حال مي خواهيم به بخش تفاوت آچار بكس بادي و بكس برقي بپردازيم. مي خواهيم بدانيم كدام نوع آچار مناسب تر است و براي شما كارايي دارد. در پاسخ مي توان گفت كه هر كدام بنا به شرايط و نوع كار مي توانند بر ديگري برتري داشته باشند. مهم ترين موضوع اين است كه شما براي چه كاري مي خواهيد آچار بكس برقي و يا بادي استفاده كنيد. در اين بخش شما را در مورد تفاوت آچار بكس بادي و بكس برقي به طور مفصل آشنا خواهيم كرد.

ابزارهاي بادي و من جمله آچار بكس بادي نمونه هاي صنعتي تري محسوب مي شوند و مي توان گفت داراي وزن كمتر، قدرت بيشتر و استهلاك كمتري هستند. در مقال بكس هاي برقي نيازي به تامين هواي فشرده يا همان دستگاه كمپرسور ندارند و شما به راحتي مي توانيد در بسياري از نقاط از آن ها استفاده كنيد. چرا كه در دسترس هستند و سر و صداي كمتري نيز دارند.

در بازار اين روزها نمونه آچار بكس هاي شارژي نيز به سرعت در حال پيشرفت مي باشد به طوري كه گشتاور بالايي همپاي نمونه هاي برقي و حتي نمونه هاي بادي را اخيرا توانسته اند در مدل هاي جديد تامين كند.. با توجه به اينكه اين دستگاه نياز به باد و يا برق مستقيم ندارد مي توانند گزينه اي ايده آل براي بسياري از امور باشند.

تفاوت آچار بكس بادي و بكس برقي

تفاوت آچار بكس بادي و بكس برقي

كسب اطلاعات بيشتر: دريل بتن كن چيست و چه ويژگي هايي دارد؟

با در نظر گرفتن اينكه به طور معمول در بسياري از كارگاه هاي تعميراتي كمپرسور باد وجود دارد، مزاياي بكس بادي نسبت به نمونه هاي برقي به شرح زير مي باشد:

  • تامين گشتاور بالا
  • حالت چكشي قوي براي باز و بسته كردن پيچ هاي سخت
  • استهلاك كمتر و دوام بلند مدت قطعات در صورت روزغن كاري روزمره
  • كوچك و جمع و جور بودن براي كار در فضاهاي محدود
  • بدنه معمولا مقاوم تر نسبت به مدل هاي برقي در برابر ضربه و رطوبت
  • ايمني بيشتر در برخورد شيلنگ نسبت به سيم برق با قطعات در حال گردش

مزيت آچار بكس برقي در تعميرگاه

  • استفاده در هر جا با داشتن پريز برق شهري
  • عدم نياز به فيلتر رطوبت گير و روغن زني روزانه
  • صداي كمتر در مقايسه با دستگاه آچار بكس بادي
  • تعميرات آسان و در دسترس

نكات مهم هنگام خريد آچار بكس

هنگامي كه مي‌خواهيد آچار بكس تهيه كنيد مي‌خواهيد مطمين شويد كه ويژگي‌هاي متفاوتي كه مي‌توانند داشته باشند را در نظر گرفته ايد. اگر اين ابزار را براي خانه خود مي‌خواهيد يا به ندرت از آن استفاده مي‌كنيد نيازي نيست كه داراي قدرت بالايي باشد.

كسب اطلاعات بيشتر: دريل چكشي چگونه كار مي كند؟

تفاوت آچار بكس بادي و بكس برقي

تفاوت آچار بكس بادي و بكس برقي

نكاتي كه بايد براي خريد آچار بكس در نظر گرفت

  • نيروي گشتاورينيروي گشتاوري چيزي است كه براي باز كردن يا بستن پيچ نياز است و نيروي گشتاوري مختلف براي انجام كارهاي متفاوت استفاده مي‌شود. به دنبال آچار بكس با نيروي 1500 in-lb بگرديد.
  • وزنوزن آچار بكس مي‌تواند باعث خستگي دست شما و يا ايجاد عوامل ديگر شود. در انجام كارهاي كوچك، وزن عامل مهمي نيست اما در انجام كارهاي طولاني مدت مي‌تواند باعث خستگي شما شود.
  • اندازهآچار بكس كوچك بهتر است اما متاسفانه در اندازه‌هاي كوچك نيروي گشتاوري نيز كمتر مي‌شود.
  • سايز درايوسايز رايج ۱/۲ درايو مي‌باشد كه تقريبا در همه جا كاربرد دارد. بعد از ۱/۲ درايو سايز ۳/۸ درايو رايج مي‌باشد كه نيروي گشتاوري كمتري نسبت به ۱/۲ درايو توليد مي‌كند.
  • ارگونوميكبه طور دلخواه شما مي‌خواهيد آچار بكسي را انتخاب كنيد كه به آساني قابل نگه داشتن باشد و بتوانيد به مدت طولاني با آن كار كنيد. آچار بكس خوش دست به اين معني مي‌باشد كه شما بتوانيد مدت زمان طولاني با آن كار كنيد و خستگي و درد كمي احساس كنيد.
  • گارانتيبه دنبال آچار بكس با يك گارانتي خوب بگرديد. اكثر كارخانه‌هاي توليد كننده حداقل يك‌سال گارانتي در اختيار شما قرار مي‌دهند اگرچه برخي از آنها ۲ تا ۵ سال محصول خود را گارانتي مي‌كنند.
  • سرعت بستن پيچ در هر دقيقهسرعت بالاي بستن به اين معناست كه آچار بكس مي‌تواند پيچ را سريع‌تر ببندد و همچنين آن را محكم تر بچسبد تا پيچ يا مهره كمتر خارج شود.

شما عزيزان مي توانيد انواع ابزار برقي و شارژي و يا ابزار بادي و بنزيني را در مجموعه ابزار توسن 29 مشاهده كرده و پس از بررسي قيمت و مقايسه اطلاعات محصولات مناسب ترين محصول را با كمترين قيمت خريداري كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.