آموزش كار با فرز انگشتي

۶ بازديد

آيا با اين كه آموزش كار با فرز انگشتي به چه شكلي مي باشد آشنايي داريد؟. فرز ها يكي از كاربردي ترين و پر استفاده ترين ابزار آلات در ايران و جهان هستند. هر كدام از فرز ها با هدف خاصي طراحي و توليد مي شوند و براي انجام كاري به خصوص، و برش دادن متريالي به خصوص مورد استفاده افراد فني قرار ميگيرند. يكي از اين انواع فرز ها اما فرز انگشتي است. در ادامه مطلب آموزش كار با فرز انگشتي هم همراه ابزار توسن ۲۹ باشيد تا اطلاعات بيشتري در مورد مطالبي مثل فرز انگشتي، نحوه استفاده از فرز انگشتي، قيمت فرز انگشتي، آموزش كار با فرز انگشتي و… بدست بياوريد.

فرز انگشتي چيست؟

دنياي ابزارآلات دنياي خيلي بزرگي است و طيف گسترده اي از انواع ابزار آلات و ماشين آلات مختلف را در بر مي گيرد. اما نكته اي كه در اين ميان وجود دارد اين است كه، علاوه بر اين كه انواع و اقسام ابزارآلات در دنيا وجود دارند، هر كدام از اين ابزار ها هم خود، انواع مختلفي دارند كه براي انجام كاري خاص مورد استفاده قرار مي گيرند. اين قضيه همانطور كه پيش تر هم اشاره شد در ارتباط با فرز ها هم وجود دارد و بهتر است كه پيش از صحبت درباره آموزش كار با فرز انگشتي، شما هم از آن مطلع باشيد.

آموزش كار با فرز انگشتي

آموزش كار با فرز انگشتي

اما پيش از صحبت درباره آموزش كار با فرز انگشتي بهتر است كه كمي درباره خود قرار انگشتي بدانيم. فرز انگشتي كاربرد هاي فراواني در صنايع مختلف دارد. همچنين به دليل دقت زيادي كه فرز هاي انگشتي دارند، كاربرد اصلي آنها در ساخت جواهرات و طرح و شكل دادن به سنگ هاي زينتي است. اين را هم پيش از دانستن آموزش كار با فرز انگشتي بد نيست بدانيد كه فرز هاي انگشتي خود به دو دسته فرز انگشتي گلو بلند و فرز انگشتي گلو كوتاه اشاره كرد.

كسب اطلاعات بيشتر: تفاوت فرز مينياتوري و فرز انگشتي در چيست؟

آموزش نحوه استفاده از فرز انگشتي

يكي از مسائلي كه در مورد آموزش كار با فرز انگشتي بايد بدانيد، نحوه استفاده از فرز انگشتي است. نحوه استفاده از فرز انگشتي به اين شكل است كه در ابتدا بايد قبل از نصب يا باز كردن تيغه،دوشاخه دستگاه را از پريز خارج كنيد.مهره كولت را باز كنيد و تيغه را درون كولت قرار دهيد.با استفاده از آچار 10 شفت را بگيريد و با آچار 17 مهره كولت را در جهت بستن بچرخانيد تا مهره كولت بسته شود.و براي باز كردن تيغه مراحل فوق را برعكس انجام دهيد.

  • دستگاه را روشن كنيد و توجه داشته باشيد تيغه با سطح كار برخورد نداشته باشد.
  • سپس به فرز انگشتي فرصت دهيد تا به سرعت نهايي خود برسد.
  • بعد از آن بايد به آرامي تيغه را بر روي سطح كار بگذاريد.
  • فشار بيش از انداز به ابزارلبزار باعث خرابي سطح قطعه چوب و خرابي زود هنگام موتور ابزار مي شود. زماني كه سطح تيغه نامنظم مي شود و از حالت اوليه خود خارج مي شود، با استفاده از سنگ پرداخت مي توانيد تيغه را به شكل اول باز گردانيد.
  • براي داشتن يك پايان خوب از آموزش كار با فرز انگشتي، فرز انگشتي را در آخر كار به آرامي به سمت چپ بكشيد.

آموزش كار با فرز انگشتي

يكي از مسائل مهم ديگر به جز نحوه كار با فرز انگشتي، نكات ايمني هنگام كار با فرز انگشتي ها است. در قسمت پاييني اين پاراگراف يكسري از نكات ايمني آموزش كار با فرز انگشتي را با هم مشاهده مي كنيم.

هنگامي كه مي خواهيد صفحه ي فرز را عوض كنيد، حتما آن را از برق خارج كنيد. از محكم بودن دسته روي فرز مطمئن شويد.

يكي از موضوعات مهم در زمينه آموزش كار با فرز انگشتي اين است كه هميشه بايد از يك محافظ محكم استفاده كنيد. به ياد داشته باشد كه محافظ ها براي سلامتي خود ما روي سنگ فرز ها نصب شده اند پس هيچ وقت انها را جدا نكنيد وقتي صفحه را تازه عوض كرديد براي چند ثانيه آن را در يك محيط ايمن امتحان كنيد كه از اتصال آن مطمئن شويد.

اجازه خروج به آوار ها بدهيد تا باعث ليز خوردن ديسك نشوند.

حتما پس ديدن آموزش كار با فرز انگشتي اين را به ياد داشته باشيد كه از صفحه در حال چرخش فاصله بگيريد و دست خود را به آن نزديك نكنيد.

از برش زدن روي چيز هاي قابل احتراق يا در محل هاي قابل احتراق به شدت دوري كنيد.

بعد از يادگيري آموزش كار با فرز انگشتي، هميشه سعي كنيد در آرامش كار كنيد و افكار اضافي را از خود دور كنيد.

 وقتي بر روي ساختمان ها يا روي سنگ و مصالح ديگر كار مي كنيم گرد و خاك زيادي توليد مي شود .در اين مواقع حتما از ماسك استفاده كنيد.

كسب اطلاعات بيشتر: نحوه تبديل فرز به پروفيل بر

آموزش كار با فرز انگشتي

آموزش كار با فرز انگشتي

قيمت فرز انگشتي

سعي شد در طول مقاله آموزش كار با فرز انگشتي، مطالبي مثل نحوه استفاده از فرز انگشتي، تعريف فرز انگشتي، آموزش كار با فرز انگشتي و… كمي به اطلاعات شما عزيزان در حوزه ابزار، مقدار هر چند كمي افزوده شود. اما در نهايت و فارغ از بحث آموزش كار با فرز انگشتي، مي شود گفت كه براي مطلع شدن از قيمت فرز انگشتي، شما مي توانيد سري به سايت ابزار توسن 29 بزنيد. گروه ابزار توسن 29 يكي از مجرب ترين وحرفه اي ترين گروه هاي مركز فروش ابزار آلات در تهران مي باشند. گروه ابزار توسن 29 آماده هستند كه مشاوره هاي تخصصي و لازم در مورد هر نوع ابزار و ماشين صنعتي مثل فرز ها، پروفيل بر ها و… را به شما عزيزان بدهند و ابزار يا ماشين صنعتي مورد نظر شما را، مثل همين فرز انشگشتي براي تان فراهم نمايند، و در صورت لزوم شكل آموزش كار با فرز انگشتي را به شما عزيزان ياد دهند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.